TOSZKÁNA MÁNIA - Toszkana egy helyi szemével nézve - Toscana

Múzeumok  helyi küzlekedés Szállások Programok Toszkán Tengerpart     Szálláslista

Jótanácsok

szállások 2008tól
szállások 2008tól : Rosanna háza***

Rosanna háza***

No25 Rosanna saját házában az alsó szinten alakított ki néhány nagyon szép rusztikusan berendezett apartmant, és egy szobát amit az utazóknak ad ki. Fura érzés lehet úgy ébredni, hogy az óriási üvegajtón át San Gimignano tornyai néznek szembe. Nyugodt hely és kedvező pozició csillagtúrákhoz és itt mindenkit szinte családtagként kezelnek. Lehet kérni reggelit és vacsorát is sőt Rosanna főzőtanfolyamot is tart

egyhálós apartmanok (2+2főre) 80-90 euro/éj, 450-550euro/hét, 2hálós apt 4+2 főre 120-140euro/éj, 670-840euro/hét

kőépület szuper panoráma  Internet kapcsolat auto

San Gimignano és Colle Val d'Elsa között található ez a ház, melyben Rosanna és családja is lakik. A család a környező területek megművelésevel foglalkozik, kb 50 hektáron termelnek chianti bort, oliva olajat, de van egy részen napraforgó is. Az épület egyik része valaha egy kolostor része lehetett, több, mint ezer éves falai megmaradtak az oldalsó részen beépítve. A földön lévő vastag üveglap alatt belátni a kivilágított rejtéjes föld alatti tárolókba, amik kb 3 méter mélyek....

a teljes fotoalbumhoz klikk ide.

az épület madártávlatból San Gimignano tornyaival a háttérben a nagy kert az udvar érkezésnél a kert télen az apartmanok bejáratánál

Minden évben ellátogatok hozzájuk és mindig megállapítom hogy nagy szerencse hogy rájuk találtam. Rosanna nagyon kedves velem és persze a vendégekkel is, fia igazi szakácsmester aki isteni ételeket készít minden érdeklődő vendégnek. Minden tiszta és hangulatos, a kiskutya rögtön földre dobja magát és alig várja hogy megvakargassam a hasát.....

Az ház első részén lakik Rosanna a félemeleten, ezen az odalon van a kiadó szoba bejárata is mely 2fős, van egy nagy ágy és saját fürdőszobája, (nincsen terasza) de variációs lehetőségként bármelyik apartmannal egybe lehet nyitni, vagyis így az 4 vagy esetleg 6 főnek van hely . Itt a sarkon készült el az új 'étterem' a garázs helyén, most egy boltíves, rusztikus téglafalas helység nagy asztallal, kandalóval, dívánnyal és egy komputerrel amit bárki használhat (szólni kell előtte). Aki kér reggelit vagy vacsorát annak itt terítenek -és érdemes többször is kihasználni ezt is. Az épület oldalában nyílik egy kis 'bolt' ahol Rosanna saját és a környék termelőinek termékeit tartja és kínálja: bort, olívaolajat stb. Innen lehet lemenni a pincébe ahol a hordók mellett a sokféle bor is található a polcokon.

közös helység-étterem Rosanna és a kis üzlet oldalt üzlet borok

Az épület másik oldalán vagyis hátul van a 2 apartman üveges ajtata és kertje ahonnan fantasztkus a panoráma és San Gimignano is jól látszik. Mindegyikben van egy előtér-nappali dívánnyal, konyha és étkező rész, egy hálószoba egy nagy ággyal 2 főre, fürdőszoba zuhannyal. A nappaliban a dívány kihúzható, van Tv és mindenhol meghagyták a régi falakat, boltíveket, akinek van saját laptopja az wireless internetet is ingyen használhatja. Az egyik hálóban az egész fal hosszában megmaradt az alacsony kőből rakott kőitató is, hiszen régen istálónak is használták ezeket a hűvös helységeket.

A legszebb azonban az egészben az 'üvegfal', vagyis az apartmanok bejáratánál látható szinte teljesen nyitott falfelület. Kint mindenkinek saját asztala van a virágokkal teleültettett kertben, de a nappaliban is olyan érzése van az embernek, mintha kint ülne a fák alatt, ha elhúzza a függönyt. A kilátás pedig lenyűgöző - a dombok lágy vonulata és sötét foltként feltűnő erdők felett San Gimignano tornyai láthatóak.

a két kerti asztal San Gimignano a háttében  a nagy üvegfal a nappalbani bentről kinézve  a szobához tartozó kint asztal az oldalsó részen

egyéb: Az apartmanok télen fűthetőek (külön fizetendő). A kertben van kerti grillező egy külön kis épületben, meg a tető alatt egy mosóhelység. Reggelit is lehet kérni, van  egyszerübb olasz típusú (5 euro) vagy a bővített kontinentális sonka, sajt változatból (7,50 euro/fő). Lehet kérni vacsorát is melynek pontos menüjét helyben Rosannával lehet megbeszélni, ára 20-27 euro fejenként, aki többször is igénybe veszi annak kedvezményt adnak. Aki szeretne megtanulni pár helyi ételt annak Rosanna vagy fia tart főzőtanfolyamot a vacsora előtt (előre kell jelezni). A közeli Colle Val d'Elsában pár kilométerre van mindeféle bolt és éttermek, gyógyszertár, posta, bankok és üzletek, motorbérlés és egy nagyon szép városi medence-fürdő is!!!

Akit érdekelnek az árak és a friss képek az nézzen be az új weboldalamra vagyis klikklej ide.

Colle Val d'Elsa és San Gimignano 5km, Volterra 25 km, Siena 30km, Firenze 50km, a tengerpart 65 km (Cecina mare), Montalcino 70km, Cortona 100km, Pisa 140km

13 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2014.07.18. 00:14

2014 juliusi vendégek

Kedves Viki!

Mégegyszer nagyon köszönjük, hogy segítettél nekünk megfelelő szállást
találni, és elláttál minket hasznos információkkal!
Rosanna valóban egy nagyon kedves, barátságos és segítőkész házigazda. A
szállás szuper volt - csend és nyugalom mindenütt!

Sajnos a 9 nap gyorsan elrepült, és már itthonról írunk, de ez az út
örökké emlékezetes marad a számunkra (több mint 1000 képet készítettünk).
Sikerült bejárnunk Toscana belső régiójának egy részét, a környező
nagyvárosokat, és tanácsodra még Populóniát is megnéztük, de persze így
is maradt elég látnivaló a következő útra.

Hálás köszönettel:

Zoltán és Gyöngyi
2014.05.21. 16:16

2014es vendégek

Kedves Viki!

Köszönjük a gyors intézkedésed szállásfoglalásban. A korrekt
útbaigazításod alapján könnyen megtaláltuk Rosanna házát.
A ház tényleg csodás környezetben van, berendezése szép példa arra,
hogyan lehet ötvözni a múltat és a jelent a női ízlés finom praktikáival.
A jellegzetes toszkán ételek is nagyon finomak voltak.

Üdvözlettel

P.György
2014.05.13. 11:29
Viki

2014es utazók (Mirella és Rosanna)

Szia!

Nem tűntem el, csak az okostelefon társadalom már nem érti, amikor nem vagyo gép előtt, akkor csak a telefonos kommunikáció marad. Így, május 1-én elutaztunk, és akkor ültem legközelebb gép elé, amikor itthon voltunk.
Mondanom se kell, az volt a legjobb időszakunk mostanában. :)
Se gps, se internet, semmi...A többit inkább másokra hagyom. :)
Minden csodálatos volt, mindenkinél időben bejelentkeztünk rendesen sms-ben érkezés előtt, mert sosem tudtuk, h pontosan mikor hova vetődünk.

Mirella , Istennő! Szuper ........

Rosanna: Fantasztikus panoráma...reggel és este San Gimignano kacsintott ránk, miközben a legfinomabb toszkán ízek csaltak könnycseppet a szemünkbe.
Szállásunk valódi agroturizmus, fantasztikus volt elmerülni közvetlen közelről a munkájukban.
Kedves család, 2 sziámi cicussal és keverék kutyussal.
Welcome bor fogadott minket, ami nagyon jól esett a fárasztó nap után, pont erre van szüksége az ide érkezőnek, hogy a nedű kortyolása közben tátott szájjal élvezze a környezetet. amibe belecsöppent.

MÁS: Az idő durván esősen indult, ködben és félig viharban érkeztünk, persz utána elállt, de másnap péppé áztunk Firenzében, órákig csurgó vizes cipőáben, így az amúgy is épp kialakuló náthára megfejelt, mindketten végig betegek voltunk. :)
Sebaj, most már meggyógyultunk. Viszont mit sem csorbított a táj szépségén. Ahogy délnek mentünk, egyre melegebb lett, trikós idő. Montepulciano-ig mentünk.

csatolok 1-2 képet. :)   valahogy így zajlott a nyaralás. :) (
2013.08.13. 11:08

2013 aug 13 email

Szia, Viki!
Nemrég értünk haza Toszkánából. Nagyon köszönjük a segítségedet, csodálatosan éreztük magunkat (bár jól elfáradtunk). A táj gyönyörű, a városok mesések, néha mintha időgépben visszarepültünk volna a középkor és a reneszánsz határára, Európa kohójába.

Első este a fogado-pizzériában szálltunk meg, a gyerekeink odavoltak a szobától. Nem tudták teljes bizonyossággal, hogy jövünk, nagyon szívesen láttak a leírt feltételekkel, és még másnap egyig ott is parkolhattunk, míg felfedeztük a várost. Nagyon segítőkészek voltak, jót vacsoráztunk és reggeliztünk (ez utóbbit nagyon olcsón). Szerintem vedd fel a szállás-listádra, egy-két éjszakára kiváló, míg valaki felfedezi a tornyok városát!

Vasárnap délután komoly próbatétel jött: nyitott szupermarketet találni Poggibonsiban. Miután a Lidl parkolóban kezdtük feladni, a Jóisten elénk dobott egy kissé maffiózóra hajadzó urat, aki nemes egyszerűséggel intett, kövessük a kocsiját. Kissé elszorult torokkal hajtottunk utána, s nem győztünk grázie-ket mondani kórusban a Pam előtt, amely nemrég állhatott át a vasárnapi nyitvatartásra, mert külön hirdették is.

Rosanne-nál az várt, amit mondtál. Csend, béke, kabócák, megfizethetetlen panoráma rajongott San Gimignanónkra (ott háromszor is jártunk, nem lehet betelni vele). A lányunkat elbűvölte a kutyus és a két sziámi macska, a kisebbik cica haza akart jönni velünk...

Jártunk Montereggióniban, Sienában, Pisában, Volterrában és Colle D' Elsában. Firenzében is, de bevallom, a hatalmas tömeg kissé lefaragott az élményből. A kisebb városok jobban bejöttek, helyesebben elbűvöltek. Örök életre szóló élmény volt.

Egy tanács a később érkezőknek: a GPS nem mindig működött tökéletesen, holott az AIGO legfrissebb változatát használtuk. Néha elment (logikusan a kritikus pontoknál), vagy össze-vissza magyarázott. Javasolt várostérképek beszerzése, és egy kis előre készülés, mert pl. Sienába bejutottunk, de kifelé...

Na, szép kis élménybeszámoló lett, csatolhatnám folytatásként Zsiga Henrik könyvéhez, pedig csak annyit akartam írni, hogy NAGYON KÖSZÖNJÜK, GRAZIE, VIKI! Mindenkinek ajánlani fogjuk az oldalt, és természetesen ezt a csodálatos mesevilágot, Toszkánát is!
2012.09.17. 11:08

2012 szept email

Köszönjük az infokat. Közben megérkeztünk, találkoztunk Rosannával, és lett netünk is.
Eddig a szállásnál minden olyan, amit írtál, egyszóval csodálatos.

Üdv: Viki, Peti
2012.08.11. 17:16

2012 maj 5 email

Szia Viki!

Nagyon jól éreztük magunkat Rosannánál (még a hűvös idő ellenére is).
Igazán nagyon kedves, mindent megtett, hogy minél jobban érezzük magunkat. A környező kis városok is gyönyörűek voltak.

Ez igazi kis paradicsom volt nekünk, s bár láttunk olyan helyeket a környéken, amik talán "szebbek vagy jobbak", de azt mondom, ha Toszkánát akarod megismerni, akkor Rosannához kell menni...
mert hogy sok szállás a nyugatias "medencés ház és nyírt gyep feeling-et" adja, így viszont pont azt veszíti el, amitől oda mennénk a Toszkán világot megismerni.

A Pietrasanta hotel is rendben volt, ami kimagasló volt ott is, az emberek kedvessége és a konyha. Mert ilyen hotel 12 egy tucat (ha meg tudod fizetni), de az, hogy mindig mindenben segítenek és vegetáriánus lévén, mindig külön főztek nekünk egy homlokráncolás nélkül, az nagyon ritka. Tudom, mert mindig gond a kaja, ha megyünk valahova.

Nos Rosannánál és a Hotelben nem volt gond, sőt! ;-)

Köszönjük még egyszer a segítségedet és küldjük az embereket az oldaladra... ;-)

2011.07.31. 16:17

2011 juli 31email

Kedves Viki!

Hazaértünk Toszkánából, és mondanom sem kell, hogy ideálisabb helyszínt nem találhattunk volna a nászutunkhoz. Köszönjük neked a közbenjárást, telitalálat volt Rosannáékhoz menni, rettenetesen jól éreztük magunkat, annak ellnére, hogy előre eltervezett program nélkül mentünk, az esküvőszervezés mellett erre már nem jutott időnk, de persze egy percet sem unatkoztunk, jókat ettünk, ittunk, Rosannáékat pedig nagyon megszerettük ezalatt a rövid idő alatt.
Így ismeretlenül is köszönünk neked mindent, és remélem még visszatérhetünk egyszer erre a csodálatos helyre, és nem kérdés, hogy újra Rosannáékat választjuk!

Üdvözöl: Lívia és Zsolt

Ui: Ha beszélsz Rosannáékkal és nem felejted el, tolmácsold nekik köszönetünket, és jókívánságainkat, mert a hiányos angol tudással nem igazán tudtuk kifejezni, mennyire hálásak vagyunk!

2011.06.08. 12:07

2011 juni 8 email

Kedves Viki!

Elnézést, hogy csak késve írok, de mindenképpen szeretném megköszönni a toszkánai utazásunkkal kapcsolatban adott segítséged.

Rosannáék valóban főnyereménynek bizonyultak. :) A hely, a gazdaság, a család - az egész környezetből áradt az a kedvesség, szeretet, odafigyelés és igényes munka, amivel, ahogyan ott élnek.
És valahogy ezt tapasztaltuk mindenhol, amerre jártunk. Talán ez lehet a dolce vita egyik titka. :) Nem volt nehéz azonosulni, átengedni magunkat ennek az érzésnek, még akkor is, ha Rosannáék igyekezete és minden kedvessége ellenére sem tudtunk kellőképpen feloldódni velük. Talán kevés volt az idő, vagy a "döcögős" kommunikáció miatt (az igazi beszélgetésekhez kevés volt az angoltudás mindkét részről), de úgy érzem, hogy nem igazán tudtuk viszonozni, meghálálni azt a sok mindent, amit kaptunk tőlük. Mindenesetre sokkal több jóérzés alakult ki bennünk, bennem, mint amennyit ki tudtunk fejezni, át tudtunk adni. Remélem, hogy lesz még lehetőségünk pótolni ezt. Alessandro vacsorája egészen fenomenális volt, ahogyan a paradicsomi reggelik is. És persze a személyiségükből fakadó közvetlenség, kedvesség és a hely varázsa sokáig fognak még munkálkodni bennünk. ;) Csak ódákat tudok zengeni. :) Ahogyan a környékről is, a sok mindenről, amit láthattunk, ha csak egy rövid időre is, de megélhettünk.

A program nagyon jól sikerült, bár, ahogy figyelmeztettél is, kissé sűrűre sikerült. Lazítottunk rajta, kimaradt pár dolog, de ami megovlt, az nagyon jó volt. Így legalább mindenképpen van miért visszamennünk. Jövőre, a mostani "fiús" buli után, a párommal mindenképpen tervezzük, hogy újra ellátogatunk. Azóta, az elmeséltek alapján, jó pár ismerősöm is kedvet kapott az utazáshoz, hozzád (az oldaladra) irányítottam őket.

Még egyszer ezer hála a segítségért és a kedvességedért.

Köszönöm és minden jót!

O. Péter

2011.06.08. 12:05

2010 juli 12 email

Szia Viki!
> > >
> > > Mégegyszer nagyon köszönöm a segítségedet!
> > > Rosanna nagyon kedves volt, a szállás is és a KILÁTÁS is
> > különleges volt!
> > > Sok sikert az online vállalkozásodhoz továbbra is!
> > >
> > > Üdv
> > > R. András

2011.03.24. 00:25

2009 augusztus 31 email:

Szia Viki,

Sajnos egyszer még a legszebb utazás is véget ér, mi is hazajöttünk vasárnap, két hét Toszkána után. Gyönyörű út volt, és minket is elvarázsolt a táj, a sok természeti, épített és kulturális szépség és érték. Mivel a két hét alatt szép idő volt, az élmény zavartalan volt. Nagyon gondosan készítettünk programot, de az élet mindig hoz változást, most is, de úgy éreztük így lett jó. Kevesebb időt terveztünk a Chianti régió borútjának és szép kis városkáinak meglátogatására, de olyan elbűvölően kedves volt ez a vidék, hogy többször is visszamentünk. Kevés turistával találkoztunk itt és sok helyi szokással, jellegzetességgel, különös érdekességgel, szépséggel.

Jól választottunk szállást, Rosannánál nagyon jól éreztük magunkat, szinte központi helyen volt, ahonnan könnyen elérhettünk mindent. Örültünk a reggeli és a fárasztó napok utáni esti csendnek, nyugalomnak és a páratlan kilátásnak. "A hab a tortán" az lett volna még, ha lett volna egy kis úszómedence, a felfrissüléshez.

Bár megköszöntünk mindent, de kérlek tolmácsold ismételten köszönetünket és üdvözletünket Rosannának.

Növelte az utazás értékét, hogy nem volt

2011.03.21. 23:30

2009 jan 5 email:

Szia Viki,

Csak egy gyors szó mielőtt elrohanok a "gyár"-ba...:)

Szombat éjjel rendben hazaértünk, tegnap kicsomagolás, stb + már egy  képzésünk is volt délután, szóval beindult újra a pörgés. Szeretnénk megköszönni a segítséget, amit kaptunk tőled, nagyon sokat  jelentett, nyugodtak voltunk a részletek felől és ha ez nincs meg, akkor  a legszebb út is megkeseredhet. Mi nagyon sokat kaptunk ettől az úttól  és ez jórészt neked köszönhető. Hálásan köszönjük. Jó volt találkozni is veled és Filippóval (így kell írni? - nagyon  helyes kissrác) és szeretnénk kapcsolatban maradni, mert mindenképpen  visszatérünk, ahogy mondtuk is. Erről még majd írok. Sokat gondoltunk rád, különböző helyzetekben, meg arra, amiket mondtál a  helyzetedről, és talán van is mód arra, hogy segítsünk. Erről majd még  írok, most rohannom kell.

Szia, szép napot és mégegyszer kösz mindent!

Ciao (hogy mondják azt, hogy viszontlátásra? Már mint amikor komolyan is  gondolják!) A+K

2011.03.20. 16:43

2008 május 19 email:

Kedves Viki!

Fantasztikusan éreztük magunkat Olaszországban, köszönjük szépen a segítséget!

Rosanna és családja nagyszerű emberek, és igazán boldogok vagyunk, hogy megismerhettük őket.

Minden jót Neked,

Szia:

Mariann

2011.03.20. 16:37

2008 május 14 email:

Kedves Viki!

Bocs, hogy most jelentkezem csak, de végre egyenesbe értem a munkámmal.
A honlapodra is írunk a hétvégén és teszünk fel képeket.
Vélemény: jó ötlet volt Toszkánába menni és a szállások különbözősége is jó volt. Így minden félét kipróbáltunk.
A legközelebb hozzánk Rozana szállása állt. A segítőkészsége, a kilátás, a sok növény miatt. Igazi ottthonos hangulat volt.
A firenzei szállásban az elegancia tetszett, a Chiusiban pedig a patina, bár ott is elő kellett keríteni a recepcióst. Utána minden rendben volt.
Leginkább Rossana szállását fogom ajánlani másoknak.
Illetve téged és a honlapodat, aki toszkánába vágyik.

Köszi és egészségedre:

V. Zsuzsanna

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások

Egyéb

viki

Már 15 éve élek Toszkánában.......

ÚJ email: toszkanamania@outlook.it

esküvő

postafiók

facebookos

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak