TOSZKÁNA MÁNIA - Toszkana egy helyi szemével nézve - Toscana

Múzeumok  helyi küzlekedés Szállások Programok Toszkán Tengerpart     Szálláslista

Jótanácsok

szállások 2006tól
szállások 2006tól : Lajatico apartmanház No52es***

Lajatico apartmanház No52es***

No52es - Igazi toszkán kőház egy erdő szélén, a dombtetőn medencével, ahonnan képeslap szerű a kilátás. Kedvező árai miatt a legnépszerűbb szállások egyike. Toszkána szívében, a középkori Volterra mellett található, Lajaticotól 3km-re, (a híres énekes, Andrea Bocelli szülőhelye). Ez az újabb épület amiben 15 apartman van 2-8 főig, ezért ideális nagyobb baráti társaságoknak is, gyerekekkel. Kötelező a szombati heti turnusban!! Van internet wifi

heti apartmanárak (10éve változatlanul): 2+1 főre 370-590 euro, 3+1fős 390-605 euro, 5-8fősek 415 -840 euro

medence kőépület szuper panoráma  szombati hetes turnus Internet kapcsolat auto 2015 tele vannak juni 27-juli4re, csak kis apartman maradt május 23-30ra, juli 18-25re, aug1-8ra és szitne tele van a juli4-18 hétre

Az apartmanházak Lajatico mellett pár kmre találhatók -ez egy 800fős kis falu a régió közepén, kőházakkal egy dombt tetején, mi is itt lakunk, nagyon hangulatos és  Volterrától csak 17kmre vagyunk, San Gimignano fél óra és a homokos tengerpart sem több mint 45perc - képeket a jobb oldalon a saját képeknél találhattok itt

ciprusok Lajaticoban főtér Lajatico lajatico

Az apartmanházat egy nagy család vezeti, de nem laknak itt hanem a faluban. A környező földeken gabonatermesztéssel foglalkoznak, az erdőjükben vadásztatnak, vannak lovaik, kutyáik és tenyésztenek fácánt..... Van saját éttermük is lent a privát út elején, ahol a nyári főszezonban heti 3-4 este lehet enni, olyan kockásterítős házi koszttal ( saját alapanyagból )

Lajatico No51es apartmanháza család régebbi épülete innen pár száz méter, az erdő határában áll. Itt 13db kisebb apartman van 2-6 főre, további infoért klikk ide

Apartmanok:  A berendezés teljesen ugyanolyan mindegyik apartmanban mert egyszerre készültek el, rusztikus, vaskeretes ágyak, a konyha igazi fabútor, a fürdőkben mindig zuhanykabin van (meg wc, bidet, mosdókagyló). Mindegyikben van egy konyha étkezőasztallal, egy vagy több hálószoba és egy vagy több fürdőszoba. Vannak franciaágyas és külön ágyas szobák is lásd lejjebb. Általában egymás felett két egyforma vagy nagyon hasonló apartman van mindig.

medence oldalso belső

Teljes fotolabuhoz klikk ide klikk ide.

A középső hosszúkás épület a legnagyobb és ebben vannak az apartmanok a 4estől a 12esig balról jobbra emelkedő számsorrendben. A 4es apartmanban 3 hálószoba van 2-2-1 ággyal és egy fotelágy a konyhában, 3 fürdőszoba. Az 5ös apartman hasonlóan 3 hálós de ebben 3-2-1 ágyasak a hálószobák és csak 2 fürdőszoba van. Mellette a nagy épület közepén, a beugróban található a 6os és 9es egymás felett, ezek megegyeznek: konyha fotelággyal, két hálószoba 2 és 1 ággyal és egy fürdőszoba. A 6os lent van a földzinten míg a 9es az emeleten felette. Az emeletre egy nyitott lépcső vezet fent innen nyílik több apartman is különböző méretben, egy fedett előtérből : 8-9-10es. A 8as apartman a legnagyobb, 3hálós 8 főre, 3-2-2ágyas hálószobák és persze a konyha-étkező fotelággyal, 2 fürdőszobával.

konyha hálószoba fürdő

A 7-10-11-12es apartmanok megegyeznek abban hogy a konyhán kívül 2 hálószobájuk van : az egyikben franciaágy és egy plusz ágy a másik szobában 2 külön ágy (nem igazán összetolható az ajtó miatt) és az étkező-konyha helységben van egy fotelágy itt is, tehát max 6 fősek. A különbség hogy a 7esben és 11esben 1 fürdőszoba van míg a 10esben és 12esben 2 fürdőszoba is van. A 10es alatt van a 12es, mindkettő a nagy épület legvégén, a fentinek erkélye a lentinek fedett terasza van és mindegyik Volterra irányába néz illetve az oldalsó kis épületre  (13-14-15ös apartmanokkal)

konyha háló fürdő

A nagy épület mellett vagyis tőle jobbra és balra van két kisebb épület amik teljesen megegyeznek: lent van egy nagyobb apartman 2 bejárattal és fent két kisebb apartman egy közös lépcsőn- teraszon át megközelítve. A bal oldali épületben fenti van a 2es és 3as , mindegyikben van egy háló franciággyal és a konyha-étkező egy fotelággyal, hátul kis terasz kinti székkel. Ugyanilyen a 14es és 15ös csak ezek a jobb oldali kis épület emeletén vannak, Volterra irányába néznek. A bal oldali kis épület aljában van az 1es, a jobb oldaliéban a 13as, ezek is megegyeznek: két bejáratuk van, 3 hálószoba 2-2 főre (két franciágyas és egyben külön ágyak) és 3 fürdőszoba, egy nagy étkező konyhával és fotelággyal, összesen 7 fősek.

nagy kép kilátás tető

Természetesen a medence partján napernyők és napágyak, kinti zuhany és a háttérben szinte festményszerű a táj. Az ablakokon szunyoghálók és egy árnyékos parkoló is a kapun kívül (ingyenes).  Negatívum talán hogy nincsen igazi nappalijuk az apartmanoknak, vagyis olasz szokás szerint a konyha/étkező egyben a központi helység ahol enni lehet de nincsen dívány/fotel sem mindegyikben, sem kisasztal vagy kómod, sem Tv.

medencével  medence

A legközelebbi falu Lajatico kb 3 km, itt vannak kis boltok, hentes, zöldséges, pékség, kis boltok, újságos, kávézók és bank, ATM, gyógyszertár, mosoda is. Az földúton felfelé az erdőn át egészen a Rocca di Pietracassia nevű régi várromhoz is fel lehet menni, részben autóval majd egy nem túl megeröltető gyaloglással. Nyáron vasárnap délelött is van nyitva egy kisbolt és a kávézó meg az újságos is nyitva tart minden nap késő vacsora után is.

egyéb:  2013tól van wifi internet kint a közös tereken (ingyenes)!!! A nagymedence mellett külön, kerek kismedence van a piciknek meg persze kinti zuhany. Kis játszótér is van és a leburkolt részen akár biciklizni is lehet, a füvön focizni. Középen a nagy épületben van egy közös helység ahol Tv-t lehet nézni. Érkezés du 2-7 között, elutazás az utolsó napon max reggel 10kor!! Napközben nincsen itt senki a házban, csak kora reggel és késő este jönnek locsolni, a medencét és környékét rendbe rakni. A földút jól rendbe van tartva. Lent a főút mellett van egy kis kávézó és étterem, ez utóbbi csak adott napokon működik, vagyis főszezonban heti 3-4 este, a menüt kiteszik a falra a hét elején és előre kell bejelentkezni.

Foglalás/lemondás: Az apartmanokat  30% előleg befizetésével lehet lefoglalni, a hátralevő 70%ot érkezéskor kell helyben az apartmantulajdonosnak kifizetni kézpénzben. Aki lemondja a foglalást kevesebb, mint egy hónappal az érkezés előtt az elveszíti az előleget, csak akkor nem, ha talál vagy találunk helyette valakit aki átveszi.

A törzsvendégeknek itt is jár az 5% kedvezmény min.400 euros foglalás esetén - a részletekről emailben.

AZ ÁRAKAT ÉS KÉPEKET MEGNÉZEHTED AZ ÚJ WEBOLDALON KLIKK IDE

20 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
2014.08.25. 00:09

2014es család

Szia Viki!
Tegnap 8.00-kor indultunk Lajatico-ból, majd 16.00-ra Grazba értünk, ahol aludtunk, majd ma indultunk tovább. Már itthonról írok Neked, szóval haza értünk...
Köszi a segítséget és örültünk, hogy megismerhettünk.
Nagyon jól éreztük magunkat, Toszkána nagyon szép …
Jövőre is szeretnénk újra kimenni már Nővérem 3 gyermekével együtt. Remélem összejön!
Addig is minden jót kívánunk a csodálatos lakóhelyeden! :-)
Üdv:
András
2014.06.03. 14:17

2012 juli 16 email 52es épület 7es apt

Kedves Viki!

Szombaton jöttünk haza Lajaticoból. Csodálatos hetet töltöttünk el, szép helyeken jártunk.
Többek között, Volterra, San Gimmignano, Vada, Colle di Val di Elsa, Monte Riggioni, Pontadera, Peccioli.
A szállással nagyon elégedettek voltunk, a csend, a béke, a nyugalom szigete ez a hely.
A Bocelli koncertre is örökre emlékezni fogunk. Nem csalódtunk semmiben.
Lajatico egy igazi kis ékszerdoboz, régi épületeivel, és kedves lakóival. / Nem csodáljuk, hogy itt maradtál és itt élsz, mi is szívesen ezt tennénk ha megoldható lenne a megélhetésünk, vagyis a munkahely/
Fájdalmas volt búcsút inteni ennyi szépségnek, talán lesz még legközelebb, szeretnénk ha lenne.
Még egyszer köszönetet mondunk a segítségedért.
Üdvözlettel:
H. család
2014.06.03. 14:08

2010 okt 26 email 52es épület 1es apt

Szia Viki!

Ne haragudj,hogy csak most írok,de nagyon el voltam foglalva a szabi óta mert a kollégáimat kellett helyettesítenem.
Szuper volt a nyaralás köszi mégegyszer a segítséged. A szállás most is tökéletes volt nagyon jóléreztük magunkat.
Nagyon sok mindent megnéztünk újat is és olyat is amit már láttunk korábban.
Az a baj,hogy nagyon messze van ez a csodálatos vidék és igen sokba van odautazni, különben gyakrabban mennénk arra.
Remélem Neked is volt alkalmad pihenni egy kicsit nyáron!

Üdvözlettel B.né Ági
2014.06.03. 14:07

2010 aug 16 email 52es épület 4es 7es apt

Kedves Viki!

Nagyon-nagyon köszönünk minden segítséget! Szerencsésen haza is értünk! Minden gyönyörű volt! Az olasz emberek vidámak, kedvesek és türelmesek voltak velünk, pedig sokat "bénáztunk".
Az elutazásunk reggelén nem volt víz, de azért nem hagytunk kupit! (a medencéből mertünk vödörrel, hogy el tudjunk menni wc-re :))) ).
Már most sok barátnak, ismerősnek ajánlottam, gyakorlatilag az összes szomszédnak, munkatársnak!
Minden jót Neked!

Andrea

2014.06.03. 13:44
Viki

2011es email (sok éve visszajáró családtól)

Szia Viki,
lassan közeledik a nyár, ismét szeretnénk menni Toszkánába. Ezúton szeretnék újra elnézést kérni a tavalyi variálásunk miatt, de úgy tűnik jobb ha nem próbálkozunk másik szállással, ha lehetséges szeretnénk az 52esbe menni ezen a nyáron is. Az időpont: augusztus 13-20, ha még van választási lehetőség, akkor szeretnénk a 2es apartmanba menni. Ha jól emlékszem  a baloldali különálló épület második szintjén van. Ha ez nem szabad akkor bármilyen más alternatíva megfelel a szokásos felállásban: 2 felnőtt és az idén nyáron már 8 éves  lányunk részére.
Segítségedet előre is köszönöm, üdvözlet Győrből:
S. Andi
2014.06.03. 13:43

2009 oktober 26 email 52es egyhálós apt:

Szia Viki,

először is - bár tudom, hogy kicsit megkésve - de szeretném megköszönni a közreműködésedet a nyár végi nyaralásunkhoz. A kezdeti zökkenőkön túljutva igazán jól éreztük magunkat, úgyhogy még pár nappal meg is hosszabbítottuk a nyaralást. Azt viszont sajnálom ,hogy nem sikerült összefutnunk.
Most megint egy kéréssel fordulnék hozzád. 2010 február 01-05 ig sielni megyünk északra, de szeretnénk ezt megtoldani mégpedig úgy, hogy Firenzében vagy a környékén eltöltenénk 2 éjszakát.....

Ha tudnál segíteni egy optimális megoldásban nagyon megköszönném.
Előre is köszönöm, minden jót nektek:

S. Andi Győr

2014.06.03. 13:32

2010es email:

Szia Viki!

K. Angéla vagyok, többször váltottunk már levelet.
Családommal és barátainkkal az elmúlt két évben Lajaticotól nem messze Roselláéknál töltöttünk 1-1 hetet a te segítségeddel. Nagyon jól éreztük magunkat, és szeretnénk ezt idén is megismételni. Arra gondoltunk, hogy bejárnánk egy eddig általunk fel nem fedezett környéket. Siena-Arezzo-Cortona háromszögben és esetleg egy kicsit délebbre néztem a honlapodon szállásoka....
2014.06.03. 13:30

2008 július 24 email 27fő 6apartman az 52es házban:

Kedves Viktória!

Most értünk haza a nyaralásról, mivel a Balatonnál is csináltunk egy kis
kitérőt. Azért írok, mert szeretnénk megköszönni ezt a csodálatos nyaralást
Toscanában. Szenzációsan jó volt az appartmanház melyet szereztél nekünk. Az
egész társaságot lenyűgözte a hely varázsa és a gazdák kedvessége. Sajnos az
angol nem volt az erősségünk (németes volt a csapat), de azért valahogy
elboldogultunk a háziakkal. A programok is jól sikerültek, melyeket
javasoltál korábbi levelezésünkben. A társaság annyira jól érezte magát a
szálláson, hogy egyesek nem is akartak kirándulni menni inkább a teljes
pihenést választották.
Szóval köszönjük még egyszer a sok segítséget. Ismerőseink körében
terjeszteni fogjuk a dolgot.

Köszönettel:

N. Mátyás

2014.06.03. 13:10

2010es mail de régebbi utazásról

... Én igazából csak véleményt írnék. Pár éve voltunk egyszer, a szállásunk Lajaticoban volt az 52es. Annyira megfogott, hogy ennél többre nem is nagyon vágynék. Mindig szívesen gondolok vissza az igazi toszkán hangulatra. A gyönyörű dimbes-dombos tájra, ahol velem szemben halad el a repülő, és a naplemente talán itt a leggyönyörűbb. Ennél egyedibb, eredetibb és jellegzetesebb tájegység talán nincs is már az én szememben. Szerencsére idén sikerül ismét eljutni ugyan oda. Augusztusban megyünk és már alig várom, hogy újra lássam.

Mellesleg nagyon tetszik az oldal. Gratulálok hozzá.

Adrienn

2011.04.17. 10:15

2008 julius 16 email 52es épület 3apt (lásd lejjebb  a másik család is írt):

Szia Viki!

Szombaton sajnos véget ért a nyaralás (Lajatico, K. Péter és barátai), haza kellett jönnünk. Nagyon jól éreztük magunkat, sokfelé jártunk, gyönyörű helyeket láttunk, az apartmanokkal és a környezettel is teljesen meg voltunk elégedve.

Köszönjük segítségedet, tanácsaidat, üdv
V. Péter
2011.03.22. 00:24

2008 július 14 email 52es épület 7es és 9es apt:

Szia Viki!

(Hogy beazonosíthass; 12.-én jöttünk el Lajaticoból, és Sz. Melinda (feleségem) nevén volt foglalásunk, vasárnap reggel találkoztunk pár percre az apartman előtti parkolóban.) Még egyszer köszönjük a segítséget, amit kaptunk tőled a nyaralásunkhoz. Emlékül 2szakácskönyvet hagytam neked Rosellánál, amit cégünk adott ki, remélem, néha majd hasznát veszed. (Köszi, a szerk.)

Ami miatt mailezek, két dolog, ami eszembe jutott.....

Üdv. Tamás

2011.03.22. 00:22

2008 július 14 email 52es épület 3család 3 apartmanban:

Szia Viki,

ezúton szeretnénk köszönetet mondani a segítségedért. Köszönjük a szállást ami szuper volt (tiszta,kényelmes és persze a panoráma sem felejthető), és köszönjük a sok hasznos tanácsot. Sikerült eljutnunk San Gimignanoba, Luccaba, Volterraba, Pisaba és Firenzebe. A sok "híresség" mellett számunkra nem volt elhanyagolható Lajatico hangulata, a helyiek kedvessége. Szerencsés vagy,hogy ilyen gyönyörű helyen élsz, reméljük mi sem utoljára jártunk ezen a környéken.
köszi
K. Angéla és Péter
2011.03.22. 00:16

2008 julius 1 email 52es épület 4es apartman

Kedves Viki!

Egy hetet töltöttünk Lajaticoban az 52es apartmanházban.  Nagyon kellemes és igazán pihentető volt. Hálásan köszönjük a segítségedet. Jövőre két hetet tervezünk.  Kár hogy nem tudtunk találkozni.  Sok sikert kívánunk a nyári szezonra, és a további tevékenységedre.

Köszönettel,

B. András  és családja

Ui: Kedves Viki!

Valóban különleges napokat tölthettünk ezen a gyönyörű vidéken!

2011.03.21. 23:00

2007 oktober 2 email 52es ház 1es apt:

Kedves Viki és Toszkána Rajongók!

Kis csapatunkkal szeptember 22-29. között 1 hetet töltöttünk Viki segitségével a Lajatico apartmanházban. Hálás köszönet Vikinek azért hogy létrehozta ezt az oldalt, mert bizonyára máshol nem találtunk volna ilyen kedvünkre való szállást. Az apartmanok tiszták és rendesek voltak, a medence is gyönyörű, bár a viz már hideg volt igy használni nem tudtuk.

Bátran ajánlom a szeptemberi utazást erre a tájra. Az időjárás már nem olyan forró mint nyáron, sokkal kellemesebbek a városnézések ilyen időben.

Lajatico tényleg csak egy pici falu, de nagyon jó központi fekvése van ha valaki csillagtúrában szeretné a főbb nevezetességeket megnézni. Mi eljutottunk Pisaba, Luccaba, Sienaba, San Gimignanoba, Firenzébe, Volterrába és a fehér homokos strandra is. A legnagyobb felfedezés: Volterra. Mindenki aki arra jár keresse meg ezt a várost. És ki ne hagyjátok a fantasztikus etruszk múzeumot.

Kedves Viki! Még egyszer köszönet a szervezésért, bízom benne hogy még igénybe fogjuk venni "szolgálataidat" pár év múlva, amikor a most kihagyott nyugat-toszkán vidéket szeretnénk felfedezni.

Mariann

2011.03.21. 22:53

2007 augusztus 13 email 52es épület 11es apartman:

Üdv!

13-án érkeztünk vissza Lajaticoból, a Lajatico apartmanházban laktunk. Röviden:minden képzeletet felül múló táj, környezet, kifogástalan szállás, kedves és segítőkész háziak.Ottlétünk alatt elkészült a gyerekeknek a hinta is. Innen minden látnivaló egy órán belül elérhető.A háziak menűje nagyon finom volt.

Viki nagyon köszönünk mindent, mert nélküled ezt a helyet sosem találtuk volna meg.

Ajánlom mindenkinek.

Viszontlátásra: S.né Csilla

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások

Egyéb

viki

Már 15 éve élek Toszkánában.......