TOSZKÁNA MÁNIA - Toszkana egy helyi szemével nézve - Toscana

Múzeumok  helyi küzlekedés Szállások Programok Toszkán Tengerpart     Szálláslista

Jótanácsok

Ti írtátok rólunk
Ti írtátok rólunk : 2013as visszajelzések

2013as visszajelzések

írtatok, kérdeztetek, választottatok, foglaltatok, kérdeztetek és utaztatok, megnéztétek - aztán írtatok

aug 23 Montaione villa
Kedves Viki!

Elnézésedet kérem, hogy megkésve írok Neked, mi voltunk a lányom Kata foglalásában nyáron Montaione villában június 22 től júli 1 ig.
 Lányom államvizsgáira készül így még egyszer bocs.
Először is kitűnően éreztük magunkat, a kis apartman kiváló jó elrendezésű csendes és a környezet meg egyenesen  elragadó hármunknak tökéletesen megfelelt. Mi saját szervezésben bejártuk az össze látnivalót fullra bezsúfolva a napokat de így is Volterrába és San Gimignanóba kétszer is eljutottunk.
Először a közelebbi városokat ajánlom (ezek az előbb említettek) így ki lehet tapasztalni a helyi viszonyokat közlekedést parkolást és egyéb más dolgokat utána lehet Firenze,( figyelembe véve, hogy a múzeumok hétfőn zárva vannak,) mi kocsival mentünk be a parkolás megoldható egy kis gyaloglással. A többi napokra beosztva Siena egy nap, Pisa egy nap, hozzácsapva Viareggio délutáni tengeri fürdéssel. A sok autózás nem problémás kivéve Firenze és Bologna körgyűrűit, viszonylag könnyen elérhetők a kitűzött uticélok.
Toszkánán kívül beépítettünk egy napot Cinque Terrébe amit senkinek nem kellene kihagyni, valami csodálatos volt csak erre is az idő kevés,. Tehát mindezeket leszögezve   napi programokat mindenki szervezze meg előre, és ha lehet senki ne egy hétre menjen mert az kevés, ha viszont csak pihenni szeretne egy helyben, akkor utólag verje a fejét a falba mert rájön majd, hogy milyen látnivalókat hagyott ki. Mi sokat mentünk viszonylag korán keltünk és későn feküdtünk de így is kipihentük magunkat, a rengeteg látnivaló és információ felejthetetlenné tette Toszkanában töltött kilenc napunkat.
Még egyszer mindent megköszönünk a honlapod tökéletes információkat adott, és mindenkinek ajánlani fogom.

Üdvözlettel
T. Gyula

aug 21 email - Monika apartmanháza (részlet)
Kedves Viki!

Augusztusban voltunk családunkkal (2 felnőtt, 3 gyerek) Toszkánában, Monikánál laktunk. Köszönet a foglalásért, az ügyintézésért, minden rendben volt. (A férjem, Péter foglalta és levelezett Veled.) Gondoltam, pár dolgot megírok Neked, hogy miket tapasztaltunk, hogy hasznosíthasd a friss tapasztalatokat.

Nagyon vártuk már az utazást, sokat készültünk rá, a Te honlapodnak is köszönhetően rengeteg információt begyűjtöttünk. Mivel a gyerekek már akkorák (17, 12, 9 évesek), hogy komolyabb programokat is csinálhatunk együtt, városnézésre és műemlékek látogatására fektettük a hangsúlyt. Az első 4 éjszakát Padovában töltöttük ....
Az 5. napon elindultunk Toszkána felé, útba ejtve Bolognát. Az autópályán volt baleset, ezért torlódás is, de nagyon jól informálták az autósokat a kijelző táblákon. ....Az autózások során teljesen lenyűgözött bennünket a táj, a gyönyörű hegyek, és a kisebb-nagyobb várak szinte minden hegytetőn.

Toszkánában Monika Apartmanházában laktunk (Volterra közelében, Cecinához legközelebb.) Tudatosan választottuk, hogy csendes, nyugodt helyen legyen a szállásunk (tökéletes választás ebből a szempontból), medencével, és mivel autóval voltunk, a kb. 20 kilométer távolság a tengerparttól épp belefért a napi utazgatásba, hisz nem egy eleve tengerparti nyaralásra, hanem városok látogatására készültünk. A szállás: az előzetes információknak pont megfelelt, és könnyen megtaláltuk az útleírás alapján. Monikával nem találkoztunk, édesanyjával és az ő párjával igen (aki valóban tud angolul, legalábbis a legfontosabbakat el tudta mondani), de a néni is jól megérteti magát, rutinosan az (okos)telefonos fordítást javasolta, hogy úgy értekezzünk:) A kert nagyon szépen gondozott, látszik, hogy sok munka van benne, de a kis zöldséges és fűszeres rész már nincs meg. A medence is klassz volt, rajtunk kívül mást nem láttunk fürödni benne:))) Jól esett este csobbanni az egész napos kirándulások végén, bár elvileg csak este 7-ig lehetett volna használni, nem zavartak ki belőle 8-kor sem. Fizetéskor volt egy kis zavar (a bácsi nem volt otthon), a néni reggel kilenckor jött a 2. napon, kérte a pénzt, és jóval többet, mint amennyit előzetesen visszaigazoltak. Nem igazán értettük, mert a légkondiért is 2x annyit kért, mint  amit érkezéskor jól kihangsúlyozott, még a falon is feliratozva volt. Aztán rájöttünk, hogy feltehetőleg összekevert minket a 2 másik magyar családdal, akik pont akkor érkeztek meg, amikor mi. Kikerestük a számítógépen a visszaigazolást, de mire megmutattuk neki, addigra már nála is a mi számlánk volt, a megfelelő összeggel...Nem tudunk olaszul, de mindenhol sikerült a felszedett olasz alapszavakkal és az angollal megértetni és megérteni mindent.

Az egy hét alatt az előzetes terveinknek megfelelően eljutottunk ezekre a helyekre: San Gimignano, Siena, Firenze, Pisa, Vinci, Elba-szigete, Volterra csak átutazóban, de többször is. Egytől egyig lenyűgöző épületekkel, hangulattal. ....Elba szigetre komppal mentünk át Piombinóból Portoferraioba, némi hezitálás után autóval, ami bár nem olcsó, ám praktikus. .....További strandolások: Cecina - fekete homokos és kavicsos strandja, itt csak futólag voltunk egy szintén esti fürdőzésre. Persze a legszebb tengerpart a Vada és Rosignano Solvay közti fehér homokos strand volt, amihez az útleírásod alapján találtunk oda.  Elképesztő, hogy milyen ott a homok! Volt parkoló is, ami fizetős, némi gyaloglás után (5-10 perc?) jutottunk le a strandra, már az úton tele volt árusokkal, akik aztán a parton is állandóan jöttek a portékáikkal. Szabad strand, de lehet bérelni széket és napernyőt, mi  a magunkkal vitt árnyékolóban húztuk meg magunkat, itt nincsenek fák, viszont nagyon erős a napsugárzás, a naptejen kívül praktikus az uv-szűrős póló, és állandóan fújt a szél. Van büfé, wc, öltöző (ingyen), zuhanyzó (50 cent/zseton), mosdó egy csappal (szintén ingyen), kell is, mert az apró fehér homoktól és a sótól meg kell szabadulni.

Étkezések: Ahol jártunk, ott ettünk, mindig kinéztünk egy szimpatikusnak tűnő helyet. Sajnos tipikus trattoriaba nem jutottunk el, valahogy mindig a szieszta-időben került sor az ebédre, estére pedig már elfáradván nem volt kedvünk keresgélni, vagy otthon ettünk, vagy a szálláshoz közeli kis étteremben. Ám mindenhol volt valami kihagyhatatlan, legyen az étel, ital, felszolgáló, tulajdonos. Mindenütt kipróbáltuk a ház borát, vagy a limonádét, nem kellett csalódni egyszer sem. Gyerekeink nagy kedvence a Lemon Soda lett:) .... És visszatérve arra bizonyos kis étteremre: Ponteginorit elhagyva Volterra felé az út mentén: a La Baracchina, elsőre egy nagyon egyszerűnek tűnő kis étterem, bár a színültig telt nagy parkoló azért árulkodó jel volt. Gyakori vendéggé váltunk esténként, a harmadik alkalommal már név szerint szólítottak és kb. fele annyit fizettünk, mint legelőször (ami szintén nem volt sok): törzsvendégek lettünk. ....Kipróbáltuk az Oasi Verdét is 2x, köszi az ötletet! Náluk nagyon finom toszkán pirítósokat ettünk, és talán ott volt a legjobb spagetti.

Vásárlás: szinte mindent megkaptunk a kicsi boltban a faluban, vagy útközben a városokban a valamelyik supermercatóban. Utolsó nap este fel akartunk készülni a hazaútra és az otthoni napokra, hogy legyen egy kis Itália odahaza is....

Köszönettel mindenért és üdv,

T.Mária

aug 13 email Rosanna (és egy fogado egy éjre)

Szia, Viki!
Nemrég értünk haza Toszkánából. Nagyon köszönjük a segítségedet, csodálatosan éreztük magunkat (bár jól elfáradtunk). A táj gyönyörű, a városok mesések, néha mintha időgépben visszarepültünk volna a középkor és a reneszánsz határára, Európa kohójába.

Első este a fogado-pizzériában szálltunk meg San Gimignanoban, a gyerekeink odavoltak a szobától. Nagyon szívesen láttak a leírt feltételekkel, és még másnap egyig ott is parkolhattunk, míg felfedeztük a várost. Nagyon segítőkészek voltak, jót vacsoráztunk és reggeliztünk (ez utóbbit nagyon olcsón). Szerintem vedd fel a szállás-listádra, egy-két éjszakára kiváló, míg valaki felfedezi a tornyok városát!

Vasárnap délután komoly próbatétel jött: nyitott szupermarketet találni Poggibonsiban. Miután a Lidl parkolóban kezdtük feladni, a Jóisten elénk dobott egy kissé maffiózóra hajadzó urat, aki nemes egyszerűséggel intett, kövessük a kocsiját. Kissé elszorult torokkal hajtottunk utána, s nem győztünk grázie-ket mondani kórusban a Pam előtt, amely nemrég állhatott át a vasárnapi nyitvatartásra, mert külön hirdették is.

Rosanne-nál az várt, amit mondtál. Csend, béke, kabócák, megfizethetetlen panoráma rajongott San Gimignanónkra (ott háromszor is jártunk, nem lehet betelni vele). A lányunkat elbűvölte a kutyus és a két sziámi macska, a kisebbik cica haza akart jönni velünk...

Jártunk Montereggióniban, Sienában, Pisában, Volterrában és Colle D' Elsában. Firenzében is, de bevallom, a hatalmas tömeg kissé lefaragott az élményből. A kisebb városok jobban bejöttek, helyesebben elbűvöltek. Örök életre szóló élmény volt.

Egy tanács a később érkezőknek: a GPS nem mindig működött tökéletesen, holott az AIGO legfrissebb változatát használtuk. Néha elment (logikusan a kritikus pontoknál), vagy össze-vissza magyarázott. Javasolt várostérképek beszerzése, és egy kis előre készülés, mert pl. Sienába bejutottunk, de kifelé...

Na, szép kis élménybeszámoló lett, csatolhatnám folytatásként Zsiga Henrik könyvéhez, pedig csak annyit akartam írni, hogy NAGYON KÖSZÖNJÜK, GRAZIE, VIKI! Mindenkinek ajánlani fogjuk az oldalt, és természetesen ezt a csodálatos mesevilágot, Toszkánát is!

Köszönettel és barátsággal:

a F. család

aug 12 email, Montechiari, Andrea kiado lakásai és Villa Opera

Kedves Viki!

Így utólag szeretném jelezni, hogy rendben volt mindhárom szállás, amit rajtad keresztül foglaltunk le Toszkánában. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségedet és külön azt, hogy a Lucca-i szállásnál a nyelvi akadályokat segítettél felszámolni, és telefonon elérhető voltál.

Utólag is azt gondolom, hogy a honlapodon talált szállásleírások tényleg abszlút korrektek és hitelesek voltak, gyakorlatilag minden problémamentesen zajlott.

Számunkra a Montechiari apartman még felül is múlta a várakozásokat, mert a honlapodon lévő képek közel sem adják vissza a szállás gyönyörű környezetét, a minőségi, autentikus berendezést, na meg a szállásadók hihetetlen kedvességét! Valóban rendkívűl igényes volt minden, nekünk abszolút favorit volt! A reggelivel kapcsolatban azonban általános tanulság, hogy nem érdemes kérni, mert vagy csak nisi-nasit vagy egy átlagos kontinentális reggelit (paradicsom, sonka, sajt, kenyér - ahogy azt mondtad is előre, bár én a smiley jelből viccnek vettem) kap az ember. Bár, látszott, hogy minden igényt szeretnének kielégíteni és a második reggelre még házi lekvárból készült házi pitét is sütött nekünk a ház asszonya (ami tényleg remek volt), azért a pecorino hazájában egy kicsit meglepődtem a szeletelt ömlesztett sajt látványától. A reggelit meg azért kértem 3 főre, mert a honlapodon is úgy szerepelt, hogy 8 EUR/fő/nap a reggeli (így is volt), tehát főre számolják fel a reggeli árát, nálunk meg a két kislány a reggeli idejére még fel sem nagyon tudott kelni, nemhogy bármit érdemben ettek volna. De egyébként meg szavunk nem lehetett, annyira kedvesek voltak és érkezéskor minket aperol-lal, a gyerekeket meg görögdinnyével fogadták. Egyszóval, szuper jó hely volt!

A Volterra Apartmanház is megfelelt, tényleg csendes, tiszta hely (bár egy kis skorpiót találtunk a nappaliban, de az is ártalmatlan volt) és a gyerekek imádták a medencét is természetesen. A lucca-i apartman hát, őszintén szólva nem egy toszkán villa, de ár-érték arányban végülis a helyén volt az is és tiszta, rendes volt minden. A kilátás meg egyenesen szép és idilli, csak nekem inkább alpesi, mint toszkán hangulattal.

Még egyszer nagyon köszönünk mindent és sok sikert a további munkádhoz!

Üdv,

Judit

juli 29 email, Caterina panziója és a San Gimignano Pincészet

Szia Viki!

Nem tűntünk el, csak elég sűrű volt ez a három hét és az internet az nem mindenhol működött (szinte sehol) de időm sem volt, este mint hullák estünk ágynak ( Elindultunk itthonról, és napi 3-400 km-t  autózva 3 napot voltunk Szicíliában, aztán vissza a 8 nap Toszkánára...)
Szóval Luccában fantasztikus volt,a háziak megállás nélkül dolgoznak, a hely csodálatos, egyik este főzött Caterina, és még a társaság is jó volt, éjjel 1 körül kellett minket a vacsoráról kipaterolni... Annak ellenére, hogy a látnivalók ritkábban vannak errefelé, csak egy fél napot töltöttünk üldögéléssel. Szóval pazar volt.  Aztán átmentünk a másik helyre, és utólag beláttuk, hogy az is pazar volt, csak közvetlenül Lucca után nem tűnt úgy. De a háziak itt is nagyon kedvesek, segítőkészek, a medence is kiváló, a borkóstolás is jó volt. Szóval szavunk sem lehet.
Már csak az van hátra hogy megköszönjem a szervezést
Mégegyszer köszönjük!

julius 9 email Fattoria Volterrában vendégei (februárban Matteonál voltak gyerekek nélkül)

Kedves Viki!

Rendben hazaértünk Toscanából. Fantasztikusan szép ez a Volterra környéke, teljesen le voltunk nyűgözve!

Zoli csinált képeket is- én mellékelten küldöm az egyik kedvencemet.

Nagyon szép helyen élsz, és nagyon jól csinálod amit csinálsz - szívből gratulálok, minden jót kívánok, és remélem, találkozunk még :)

Üdv:

Anita

juniusi mail Lajatico No51es

Kedves Viki!

Szeretném még egyszer, így utólag is nagyon szépen megköszönni közreműködésedet és segítségedet!
Egy felejthetetlen hetet töltöttünk el a csodás Toszkánában.
A szállásunk tökéletes volt, mindent úgy tapasztaltunk, ahogy ígérted. A legjobb apartmant kaptuk, a meseszép panorámával és a kristálykék medencével. Tökéletes bázis volt ott a világ tetején, a pozitív energiák, rezgések között. Kiváló kiindulópontja volt a csillagtúráinknak.
A környező városok lenyűgözőek, valóban időutazás, az érzés rögtön rabul ejtett minket, tuti, máris függők lettünk, s már ott tudtuk, hogy majd visszavágyunk.
A falud, Lajatico egy gyöngyszem, a hangulat, a környezet valami pazar. A helyiek szeretete, mentalitása kellemes tapasztalat volt.
A Cinque Terre-n tett hajóútunk büvölete azt hiszem még jó ideig kitart, valóban tengerről volt érdemes megnézni, ahogy tanácsoltad. Ami plusz élményt nyújtott, Lerici teljesen elvarázsolt minket, este még bebarangoltuk a sikátorait. Egy nagy baj volt, hogy nem volt elég az idő, a röpke egy nap.
Szóval, tökéletes volt a hetünk, igazán életre szóló élményekkel gazdagodtunk és reméljük, hogy a jövőben is keresni fogunk Téged, hogy segítsd a visszamenetelt.
Sokat jelentettek az ötleteid, tanácsaid, leírásaid, nyugalmat és biztonságérzetet adott.
Nagyon ügyesen kitaláltad és kiépítetted magadnak ezt a munkát, szívből kívánunk a továbbiakhoz sok erőt, kitartást, lelkesedést!
Amennyiben itthon jársz, s bármire szükséged lenne, keress bátran bennünket, ha tudunk, nagy szeretettel megpróbálunk segíteni.
Minden jót kívánunk, köszönettel: Klára és Családja

majusi mail - Matteo kis hotelje, Ragoncino és Caterina panzioja (majd Cinque terre)

Kedves Viki!

Szombaton reggel érkeztünk meg Olaszországból. Köszönjük még egyszer a segítséget a szállásoknál, el kell mondjam teljesen azt kaptuk mindenhol amit előzetesen vártunk. Luccánál Caterináéknál bár csak 1 éjszakát voltunk, de tényleg nagyon kedvesek és barátságosak voltak, és nagyon tetszett a házuk is, ennyire közel a városhoz és mégis mintha egy farmon lennénk. Luccára kevés időnk maradt sajnos, pedig nagyon tetszett a város körüli fal és az egésznek a korzózós, sportolós feelingje.

Pár kiegészítő segítő info: A Cinque Terre viszont sajnos nem adta meg magát nekünk, sajnos előfordult az az eset amit te is írsz hogy a nagy szél miatt nem jártak a hajók. :( Így Lericiben tanakodtunk egy kicsit hogy mi legyen, mivel viszonylag késő is volt már (délután) így a vonatos változatot elvetettük, megpróbáltuk kocsivak megközelíteni a falvakat. Riomaggiore volt az első falu, ott nem tudtunk leparkolni a városban lévő parkolóban, elég kicsi, az út mellett akik álltak az több km- re lett volna gyalog a falutól, így nem adtuk fel próbálkoztunk a következőben Manarolában. Ott szerencsére viszonylag nagyobb parkoló volt a falu határában és nem túl messze a falutól, persze így is jó meredeken. Nem tudom ez nyáron mennyire van tele de most májusban bőven volt ott hely.....Szóval így legalább 1 falut az ötből meg tudtunk nézni, lélegzetállító volt, meg pláne a hatalmas hullámok amik verték a falu partját! Akkor értettük meg miért nem indultak el aznap a hajók, kikötni lehetetlen lett volna.

Firenzében Matteonál a buszjegy már 2,3 Euró, de ez csak egy apró aktuálitás....

másik májusi mail Matteo kis hotelje

Kedves Viki!

Nagyon gyorsan elröpült az elmúlt (két) hét. Még nem is volt időm, hogy megköszönjem a segítséget, amit a toszkánai utunkhoz nyújtottál.
Nagyon kellemes élményekkel tértünk haza erről a vidékről, és megerősödött bennünk, hogy még vissza kell oda térnünk.
A panzió Imprunetában nagyon szuper volt, valóban Matteo és az egész család segítőkészsége, vendégszeretete példaértékű.
Remek programajánlataik voltak a környékre, buszjegy Firenzébe, finom ételek és borok a konyhában.
Sajnos pár nap is rövid esők szakították meg a napot, de remek alternatívákat kaptunk tőlük. Így felfedeztük a Chianti vidéket.

Csak egy megjegyzést szeretnék tenni a honlapodon megjelent kirándulási ajánlatokhoz:
Cinque Terre: Valóban gyönyörű hely, mi is jártunk most ott. Végig akartam menni a felső autóúton kocsival Levantoból La Spezia irányába, de sajnos az erózió miatt egy helyen le van zárva az út még Corneglia előtt, így kerülővel tudtunk csak menni a másik irányból Riomaggiore felé (La Spezián keresztül)
A sokak által imádott Via Del Amore sétaút is le van zárva Riomaggiore és Manarola között 2013. aug-ig, és előreláthatólag Manarola ás Cornaglia között 2014 májusig szintén nem járható az alsó, tengerparti sétaút (sőt meg sem nyitották 2013ban ezeket, csak a Motnerosso Vernazza-t- a szerk)

Még egyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Ha tehetem, bátran ajánlani foglak a barátaimnak!

Kellemes hétvégét és mosolygós szép napot kívánok!

Dr. N. Attila

egy tavalyi utazó írta ( Vera asszony , Bibbona residence)

Kedves Viki!

Bocs, hogy csak most írom meg a rövid beszámolót az előző évi nyaralásunkról.

2012 nyarán csodálatos két hetes nyaralásunk volt Toszkánában. Férjemme és a15 éves fiammal voltunk egy hetet Siena mellett Vera asszony házában, és egy hetet a tengerparthoz közel a Bibbone residenceben.

Vera asszonynál 2011-ben is megszálltunk egy hetet szintén nyáron. Hogy miért tértünk vissza? Hát kedves olvasó képzeld el magad elé a csodálatos toszkán dombos tájat, stílusos kő házat, és két nagyon kedves szeretette tele embert aki tárt karokkal várnak, és minden nap igyekszenek váltani veled egy, két kedves szót. Mind ha haza mennénk számomra olyan érzés. Vera néni nagyon finom teremtés, és minden nap igyekezet kedveskedni számunkra, vagy egy tányér süteménnyel, vagy a saját kertjéből frissen szedett gyümölccsel. Mauró Vera néni férje vidám természetével minden nap megkérdezte hova megyünk, mit tervezünk az napra és ellátott bennünket hasznos tanácsaival.  Igazi barátság alakult ki közöttünk. Azóta is facebookon írogatunk egymásnak. Mivel én szeretek főzni ezért megkérdeztem Vera nénit nem e lehetne, hogy közösen főzzünk közösen egy igazi toszkán vacsorát? A válasz igen volt. Megbeszéltük, hogy másnap este 6-kor az Ő hatalmas konyhájában főzünk. Már ennek a konyhának is van egy varázsa hiszen a vera néni nagymamája is ebben a konyhában főzött és a fa bútorok is ezt tükrözik.

Előétel kezdtünk - crostini három krémmel: paradicsomos, májkrémes és házikolbászos-vajas krémet

Főétel három féle pasta volt: a pastat én gyúrtam- annyiban tért el az én házi pastamtól, hogy olivát tettünk pastába gyúrás közben. Az egyik húsos, paradicsomos, és a harmadikra már nem emlékszem J

Ja és egy babos házi kolbászos főétel is volt. A főzés 18 órától 20:30 tartott, ezután meg a családunkkal együtt megettük a remek műveket. Jó kis este volt...

A bibbonai szállás nagyon szép és igényes volt – rusztikus, de minden nagyon jól karban tartott. Az udvaron a növényzet meg pazar. A lakás nagyon jól fel volt szerelve mindennel amire szükség lehet, hajszárítótól kezdve, vasaló, meg vasaló deszka, konyhában minden volt ami a főzéshez kellhet, de nekem az a otthonos közérzet amit Vera néniénél megkaptunk az hiányzott. Mi bibbonai strandra jártunk és ott vásároltunk be élelmiszert is amire éppen szükségünk volt.

Röviden ennyit szerettem volna írni. Viki köszönöm a szervezést, hogy segítettél.

Cs. Krisztina

2013 márc 18 email Matteo panzioja

Kedves Viki!

Nem tudok eléggé hálás lenni a segítségedért! Nagyon jól éreztük magunkat és ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a szálláson olyan meleg fogadtatásban volt részünk , amit elmesélni is nehéz. Ott tartózkodásunk ideje alatt olyan "védő-burkot" kaptunk magunk köré, ami csak kevés turistának adatik.
Matteo hétközben elfoglalt volt, így vele csak szombaton sikerült többet beszélgetni, de Giuseppe, Martina és Paolo folyamatosan figyelte minden rezdülésünket. A férfiak különösen megkedvelték Giuseppe-t.
Nagyon jó borkóstolót tartott nekünk Marco a bagnolo-i pincészetében. A nála töltött 2 óra számomra elrepült.
Matteo-ék étterme pedig minden nap valamilyen tradicionális toszkán étellel lepett meg minket.
Nagyon szép napjaink voltak!
Mindenkinek aki felétek jár ajánlani fogom őket, téged és Kingát.

Sokszor akartam sms-t írni neked, arról, hogy mennyire jól érezzük magunkat, de szerencsétlenségemre, mindig kocsiból. Így a kanyargós utak és a fókuszpont-vesztés megtették a hatásukat. :)
Remélem a családoddal minden rendben és nem akadtak el a hóban miközben hozzád igyekeztek!?
Még egyszer mindent köszönök és ha bármiben tudok segíteni keress bátran!
Minden jót neked!
Krisztina

2013 febr 28 email  Matteo panzioja

Szia,

Most van időm megköszönni a foglalást. Remek hangulatú hely Impruneta. A sűrű programunk miatt nem töltöttünk annyit szállásadóink társaságában, amennyi jól esett volna... Az idő tényleg szokatlan volt, de igen ritkán lehet látni hóval borított toszkán tájat, így "megérte"

köszi még egyszer és üdv:
Zoli

Egyéb

viki

Már 15 éve élek Toszkánában.......