TOSZKÁNA MÁNIA - Toszkana egy helyi szemével nézve - Toscana

Múzeumok  helyi küzlekedés Szállások Programok Toszkán Tengerpart     Szálláslista

Jótanácsok

szállások 2006tól
szállások 2006tól : Residence Lajaticoban****

Residence Lajaticoban****

No54 egy több, mint 300 éves farmépület, amit úgy 10 éve újítottak fel nagyon ígényes belsőkkel. Az apartmanok nagy része nappali- hálószoba beosztású (10db ), többnyire baldachinos ágyak és maszírozós zuhanykabin van, légkondicionáltak. Fantasztikus a kilátás, van medence mellette óriás sakk, biciklik és ingyenes internet wireless a kertben.  Akár pár napra is bérelhetők, nem kötelező a szombati hetes turnus. ( Én is itt dolgoztam 7 évig )

2 fős apartman napi 60-125euro vagy heti 360-750 euro, 6fős napi 100-240euro/heti 600-1.440euro (mindegyikben plusz 2 fő díványon lehetséges)

medence kőépület szuper panoráma  Internet kapcsolat auto 10% kedvezmény jár a második hétre főszezonban és annak is aki március 1ig foglal elő- és közéspszezonra

Még mindig Lajaticoban vagyunk, egy szinte ismeretlen falucskában a domtetőn, Toszkána szívében, ahonnan szinte minden látnivaló kevesebb mint 1 órán belül elérhető. Ezt a részt ismerem a legjobban, mert én is itt lakom, de van egy igazán híres lakója is - Andrea Bocelli, a híres énekes itt született és ma is itt él édesanyja, testvére családjával és rokonai. Régi kőházak, hangulatos utcácskák, ciprussorok, ücsörgő nénik és a kávézó előtt beszélgető férfiak. Itt van a Teatro del Silenzio is a falu határában, azaz a szabadtéri Bocelli koncert helyszíne, ahol minden évben egyszer maga az énekes tart koncertet többezer nézőnek.

Az apartmanház a Pisa - Volterra főút mentén, egy kis domb tetején található, ahova egy kb 200 méteres ciprusokkal szegélyezett privát földút vezet fel. A legközelebbi falu Lajatico 5km, Volterra csak 20 perc, San Gimignano fél óra autóval, Pisa vagy a legközelebbi tengerpart 45 perc.

a tér Lajatico régi részén a Teatro del Silenzio jelképei a faluban kis kápolna tanya a dombon

További képeket is találhattok Lajaticoról a saját képek alatt jobb oldalon klikk ide

ciprusos ut falak panoráma

A SZÁLLÁS LEÍRÁSÁT AZ ÚJ WEBOLDALON TALÁLJÁTOK FRISS KÉPEKKEL - KLIKK IDE

Ugyanezen részen található házakhoz, klikk ide.

17 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
2014.08.24. 15:47
Viki

2014 aug közepe (család két gyerekkel)

Kedves Viki!

Szeretném megköszönni a segítségedet a nyaralásunk szervezésével kapcsolatban! A szállás (Lajatico Residence) szuper voltreméljük, a fiúk sem voltak túl aktívak...:))) Első éjszaka arra riadtam fel, hogy atya ég, ennyire csend hogy lehet?! Aztán egyik reggel kávézgattam az apartman előtt, és jött egy vadnyuszi úrfi. Meg sem mertem mozdulni, nehogy elriasszam, de ő nem nagyon zavartatta magát, elugrált a bejáratunkig, beszuszmorgott, majd elégedetten tovább állt. (Egyetlen probléma az volt, hogy előző este Marci fiam nyulat vacsorázott az étteremben, és most lábra kélt a vacsora...:))) Egész nap ezen szomorkodott... Csak remélni mertem, hogy vaddisznó család nem érkezik, mert az Brúnó választása volt...)
Igyekeztünk a hét első felében a tenger felé venni az irányt, mert az időjárás jelentés szerint hétvégére hűlt a hőmérséklet. Felfedeztük  spiaggia bianca-t, Donoratico-t, és a Baratti öblöt. Itt csodálatos naplementét láttunk igazi "aranyhíddal", Donoratico-ban olyan viharos volt a tenger, hogy szinte háznyi hullámok voltak, és micsoda morajlás....! De az igazi kedvenc a fehér homokos part volt, ezt közkívánatra az utolsó nap meg is ismételtük. Azért igyekeztem reggel és este egy-egy kisvárost becsempészni (Castagnetto Carducci, Orciativo, Montecatini Val di Cecina). Tartottunk gyerek napot, Cavallino Matto (vidámpark) egész napra...! A gyerekek imádták... Cserébe jöttek az "anyanapok". Bejártuk San Gimignano-t, Voltera-t, egy egész nap Siena-ra. (A gyerekek gyomra legalább annyira rosszul bírta a szerpentineket, mint az enyém az óriás tornyot ....
Lajatico nagyon bájos, nem is mentünk máshova vacsorázni. Szerettük a Pizzériát, gyönyörű és nagyon kellemes volt a kert helysége, jó ízűt ettünk Vivianaéknál. Ők pedig jót derültek rajtunk, mit bénázunk a rendelésnél. Most komolyan, végig lehet agyhalál nélkül enni 4 fogást este 10-kor?!:))))
Sok helyet kellene még srácoknak megmutatni, de remélem, ide még akár többször is vissza tudunk térni!!! Még egyszer nagyon köszönünk mindent, és gratulálok a honlapodhoz, szinte tökéletes!
Szép napokat Neked!

Renáta

2014.06.23. 14:14

2014 juni közepe

Kedves Viki!

Tegnap érkeztünk haza a hét napos olaszországi nyaralásról. Meg szeretném köszönni a szállásfoglalással kapcsolatos segítségedet és azt, hogy egy nagyon részletes leírással vártál bennünket a szálláson, amiben mindenféle okosság, tanács, javaslat megtalálható a környékkel kapcsolatban.

A Lajatico mellett található Residence minden igényünket teljes mértékben kielégítette. Az apartman, a felszereltsége, a medence, a csönd, a környezet, a nagyvárosok közelsége, a kisvárosok közelsége, szóval minden teljesen rendben volt. Mindennel felszerelt, ami szükséges egy négy fős család ellátásához. Lajaticoban a pékséget nagyon tudom ajánlani és La Rosa-ban a COOP boltban vásároltunk rendszeresen. Ha valaki érintett, akkor a La Rosa-ban található IP benzinkútnál elfogadják a MOL benzinkártyát, ami nekünk nagy segítség volt.
Az olasz emberek közvetlenek, barátságosak, segítőkészek voltak végig.

Az utazásról:  Mi az első napot Velencében töltöttük. Mestre-ben....
Másnap indultunk Lajatico felé, ezt a napot a környék megismerésére szántuk és az élelmiszer beszerzésére.
Következő nap felfedeztük Pisa-t és Lucca-t, mindkettő gyönyörű. Lucca-ban érdemes biciklit bérelni! Másnap Firenze volt a cél. Oda nem mertünk bemenni autóval, ezért Montelupo-ig elmentünk autóval, ott a vasútállomás mellett (ingyenes parkolóban) hagytuk az autót. Megvettük a vonatjegyet (kb. 3 euro volt fejenként) és 20 perc alatt be is vitt minket Firenzébe, a látványosságok tövébe. Szerintem a legegyszerűbb megoldás.
Következő nap Cinque Terre volt a célállomás. Ahogy írtad, már reggel 8-kor elindultunk, így a 10.30-as hajót el is értük. Pontosan úgy volt minden, ahogy nálad olvastam. Az útvonal, a parkolás (talán 1 euróval több már a parkolás), az ingyenes kisbusz, ami levitt minket a hajókhoz, szóval rendben ment minden és nagyon élveztük az egész napot. A tenger lehetett volna kicsit melegebb, de a gyerekek így is élvezték :). Ami még meglepő volt, hogy az éttermi árak sincsenek elszállva Cinque Terre-ben, úgyhogy simán ebédeltünk itt is étteremben.
Utolsó Toszkán napunkon a szálláson maradtunk és élveztük a medencézést, meg a pihenést.
Azután elindultunk Szlovénia felé, ahol szintén aludtunk egy éjszakát.
2013.07.11. 12:50
Pisti

Szia Viki !

Ez a ház és környéke is csodálatos hely, nem csalódtunk, mint ahogy tavaly a Volterra apartmanházban sem !

Ismét sok helyen voltunk, aranyos kisvárosokat ( Lajatico, stb ) és területeket fedeztünk fel.

A Livorno - Baratti öböl közötti utat csak ajánlani tudom Mindenkinek !

Köszönjük a kedvességet és a vendégszeretetet !

Üdv: Pisti és családja

Ui : lehet hogy jövőre is ott ???.....

2012.05.04. 16:09

2012 maj 4 nagy apartman

Szia Viki!

Megérkeztünk kedd este, semmi gond nem volt az úton, egyedül Firenez előtt kaptunk ki egy balesetet,   de hallod ezek előtt az olasz rendőrök előtt le a kalappal:)) Komolyan mondom 10 perc alatt "eltakarítottak" mindent és már mehettünk is:))

Tényleg szuper volt minden, már most hiányzik Toszkána, biztos, hogy még visszalátogatunk.
Még egyszer köszi a segítséged és minden egyebet!
Üdv,
Vera

2011.09.27. 14:36

2011 szept email

Szia Viki!

köszönünk mindent! nagyon sajnálom hogy nem tudtam személyesen is elbúcsúzni tőled.
Nagyon jól éreztük magunkat nálatok.  Nagyon klassz volt  a szállás és szerencsénk volt az idővel is.  Toszkána gyönyörű! Jó neked hogy ott élhetsz. :-)

Tegnap megnéztük a facebookon a képeidet amiket feltettél,  szuperek!!

Remélem hogy még visszatérünk hozzátok!

Ciao,

Kinga és Gyuri

ui: remélem a beteg lábú kutya jól van? :-)
2011.03.23. 23:46

2009 augsztus 9 email:

Szia !

Szombaton szerencsésen haza érkeztünk.
Graz-nal olyan felhőszakadás volt, hogy 40-nel tudtunk csak menni a pályán és 15 fokra lehült az idő, aztán egész Érdig szakadt, de ezt leszámítva nem volt gond.

Még egyszer köszönjük a kedvességedet !

Nagyon jól éreztük magunkat, egy darabig feltöltődtünk, aztán ha halványulnak az emlékek, akkor megint megyünk.

Detti és Tibi

2011.03.23. 23:43

2009 augusztus 18 email:

Szia Viki!

Szerencsésen hazaértünk. Nagyon jó volt a tengerparton is. Igazából az idén annyira fáradtak voltunk, hogy inkább a "döglés" ment jobban, mint a városnézés... Azért ennek ellenére elég sokat mászkáltunk. De a tengerpartról már csak egyszer mentünk be Volterrába, az etruszk múzeumba (az nagyon tetszett) azonkívül csak San Vincenzóban mászkáltunk a bazársoron meg Castagnetta Carducci-ban, azonkívül csak fürödtünk, napoztunk meg aludtunk.

A szállásunk Castagnetto Carducci-ban volt, 6km-re a parttól. Az elején nagynak tűnt ez a távolság, de amikor rájöttünk, hogy hogyan tudjuk autóval a partot megközelíteni, egész megszerettük. Teljesen normális hely, bár a szoba nem nagy... Elég fájdalmas volt visszajönni és újra belekezdeni a melóba. De hát most ez van...

Szombaton elég nagy dugó volt Firenze körül. Mindig ilyen szombaton?

Örülünk, hogy megismertünk és köszi minden segítséget! Remélem még megyünk majd Toszkánába. :-) Mindenesetre már több barátunk is barátkozik a toszkánai utazás gondolatával.

Neked további szép nyarat! Bár ez Toszkánában biztos megvan.. :-) És majd jó vakációzást, ha mész szabira!

szia,
Anna
2011.03.23. 23:33

2009 julius 4 email:

Szia Réka!

Remélem minden rendben volt az app-okban, reggel induláskor nem akartunk zavarni.
Köszi mindent, nagyon klassz volt, másoknak is ajánljuk majd.
Ha pedig van valami jó ajánlatod T e is értesíts minket!
Még egyszer, köszi és ciao!!!!

Lívia, Zsolt
2011.03.20. 17:22

2008 augusztus 24 email:

Szia Viki!

Na most már haza érkeztünk Budapestre. Végül mi is lenyomtuk 11-12 óra alatt az utat.
Nagyon köszönünk mindent, nagyon jól éreztük magunkat. Pont olyan volt minden, ahogy elképzeltem.

Bár nem igazán szoktunk többször 1-1 helyre visszamenni, mert ugye annyi látnivaló van a világban, de azt hiszem ez a Toszkána más lesz. Nagyon
hiányzott nekem, hogy nem tudtunk nyugodtan sétálgatni ezekbe a városokba, ücsörögni, nézelődni, stb. Így hát vissza kell mennünk. Persze így meg a
gyerekekkel voltunk. Ez is fontos.

Szóval köszönök mindent mégegyszer!

Szia

Juli

2011.03.20. 17:17

2008 julius 26 email:

Szia Viki!

E. Enikő vagyok. Szeretnénk Neked a férjemmel együtt a köszönetünket kifejezni a segitségedért. Igazán szép és felejthetetlen
napokat töltöttünk Toscanában. Nagyon szeretném ha még eljutnánk oda, bár a férjemet áthajszoltam nagyon sok helyen, de még bőven maradt
látnivaló.A Ragoncinó pompás hely, de Rudi a szúnyoghálózást szeretné befejezni. Én nem leszek az akadálya. Hazafelé még benéztünk Ausztriában
Máriazellbe. Ahogy közeledtünk, egyre ment le a hőmérséklet, mire megérkeztünk már csak 7 fok volt. Mit ne mondjak sokkolt. Egy
szállodában eltöltöttünk két éjszakát, ahol fűteni kellett, miközben megállás nélkül szakadt az eső. Mindezt azután, hogy Toscanából jöttünk.
Nem részletezem, de elképzelheted, hogy milyen érzés volt.Itthon Rudi bement a Tescoba vásárolni és akart venni Nekem egy Bocelli kazettát.
Egy darab dvd volt az alsó polcon véletlenül.Megvette. A tavalyi lajaticoi koncet dvd-je. Most néztük meg. Tök nagy élmény volt  ismét.Szeretnénk az ideit is megvenni, ha lesz.

Mégegyszer köszönünk mindent, remélem még fogunk találkozni. Ha Őrbottyán felé jársz, szeretettel látunk. Rudi azt üzeni, hogy Bocelliék
drágább bora nagyon finom.

Szeretettel gondolunk Rád: Enikő ás Rudi

2011.03.20. 16:49

2008 junius 20 email részlet:

A megérkezésünkkor az apartman látványa pont azt nyújtotta amit az ember elképzel egy tipikus toszkán falu tipikus apartmanjának. A hely rendezett, gyönyörű, a táj pazar és a szobák minősége kifogástalan. A konyha felszerelt, az ágy kényelmes, a zuhany mesés(gőzkabinos hidromasszázs, bár mi nem használtuk), széf és műholdas Tv(bár a tv képernyő nagyon pici, vagy csak túl nagy a nappali? ). A tájba beleolvadva egy medence van a fürdőzni vágyó vendégeknek. Mivel a hely a Toszkán rész közepén fekszik pár kilométerre Voltare városától, ezért szinte minden 100 km körzeten belül van. Csillagtúrára kiváló. Csak ajánlani tudom mindenkinek

2011.03.20. 16:31

2008 május 12 email:

Szia Viki!

Elnézést, hogy még idáig nem jelentkeztem. Tervben volt, csak időm nem volt rá. Dolgozunk éjjel-nappal, rohangálunk Pest-Győr között, és van egy kertünk a Szigetközben, azt is rendben kell tartani, tegnap ott voltunk. Olyan izom lázam van, hogy alig bírok mozogni. Ma meg irány vissza Pest. Na de nem panaszkodom. (Rosszabb dolgom sosem legyen!!!)

A szabadság nagyon-nagyon jó volt, biztos, hogy még vissza fogunk térni Toscanaba. Talán majd az én szülinapomonMint ahogy meséltük, nagyon aktív volt a szabadság, de ezt így is terveztük. Most néztük meg szombaton a képeket, amiket csináltunk, és újra átéltük a szabadságot. Rengeteg szépséget láttunk (a többit majd a következő alkalommal megnézzük), még mindig nem tudunk betelni a sok élménnyel. A szállás kítűnő volt, amikor Robinak elöszőr megmutattam itthon, hogy hova fogunk menni nem hitte el. Hát a valóságban is ugyanolyan szép minden, mint a képeken. Valószínű hogy legközelebb is a itt fogunk megszálni!!!!

Haza felé egy kicsit kalandos volt az utunk. Dél körül megérkeztünk Velencébe. Leraktuk az autót, majd vettünk egy 12 órás jegyet, hogy elhajózgatunk minden felé. Velencéből Muranóba, onnan Buranoba. Oda felé nem is volt semmi baj. Buranoból vissza rengetegen vártak a hajókra. Mi nem a S. Marc térre tartóra szálltunk fel, hanem ami Muranoba ment. (Abszolút nem figyeltünk arra, hogy mikor mennek az utolsó hajók Velencébe! Tanultunk belőle). Muranoban rohantunk egyik kikötőből a másikba, hogy elcsípjük a hajót Velencébe. Utolsó hajó 18,47-kor ment volna. De nem jött. Már mindenki baromi ideges volt. 8 óra előtt jött egy hajó, ami nem abba a kikötőbe ment, ahol a kocsink volt. Onnan még fél órát gyalogoltunk. Ekkor kb. este 9 óra volt, és még szállásunk sem volt. És üzemanyag sem volt a kocsiban. Ezt jól meg  is „szívtuk”. Benzin kutak zárva. Robi beadta a gépnek a 20 €-t (először 50 €-t akart), és a gép nem adott üzemanyagot. Ugrott a 20 €-nk. Aztán felmentünk az autó pályára, és Velence-Trieszt között megszálltunk egy kis faluban. Másnap du. érkeztünk meg Győrbe. De ez sem volt egyszerű. Csornán kiszúrták a rendőrök, hogy lejárt a kocsi műszakija, úgyhogy a helyszínen bevonták a forgalmit, nem tudjuk használni az autót. Majd kb.: 2-3 hét, mire megint lesz autónkL((((((

Biztos, hogy nem ez volt az utolsó utunk Toscanaba, és találkozunk még Veled!!!! Minden jót kívánok Neked!

Üdvözlettel: Dóri és Robi

2011.03.19. 22:18

2007 július 27 email:

Szia Viki!

Nagyon köszönünk mindent, Toscana és a szállás is szuper volt, azt hiszem még találkozunk...

Még egy receptet szeretnénk megtudni, Orciaticoban, a kis családi vendéglõben ettünk egy "capricci della casa" nevezetû töltött tésztaféleséget. Ez valami házi magánspecialitás lehet, vagy esetleg szélesebb körben ismert toszkán étel? Ha esetleg tudod receptet, megköszönnénk, ha megosztanád velünk, mert olyan finomat azóta sem ettem (tésztabuzi vagyok!)

O. Tímea - B. Zoltán

2011.03.19. 22:16

2007 julius 26 email:

Szia!

Hazaértünk ám, csak annyira gyorsan eltelt még ez a pár nap a szabimból, hogy szinte észre sem vettem.
Minden oké volt hazafelé, csak baromi hosszú volt egyfenékkel. Velencébe persze nem volt idõ már bemenni, így is éjjel 11 óra volt mire megjöttünk. A M. (gyerek a szerk.) még a mamánál aludt szombaton, de vasárnap reggel már 8-kor telefonált, hogy megjöttünk-e. Nagyon örült az ajándékoknak, de a kamiont nagyon hiányolta, úgyhogy most akár a föld alól is, de a elõ kell kerítenünk a szülinapjára.

Nagyon szép nyaralás volt, néha tényleg kell ez is, hogy az ember csak kettesben legyen a párjával.
Most meg alig várom, hogy hétvége legyen és mehessünk hármasban fürdeni…
Még egyszer köszönünk mindent!!
Örülnék, ha néha jelentkeznétek, hogy mi van Veletek, és ha jöttök Magyarországra tényleg jó lenne, ha meglátogatnátok.
Üdvözöljük a férjedet, meg a babát!

Puszi.Klári

Ja, a CD nem sikerült….

2011.03.19. 22:10

2007 március 21 email:

Szia Viki,

Igy utolag is szeretnek mindnent megkoszonni, nagyon jol ereztuk magunkat (pecheink ellenere, foleg az ettermekre gondolok) Ha elfogadsz kritikat: tenyleg jo lett volna ha beszereznetek par biciklit, amit az ott lakok hasznalhatnanak, lenditene a dolgon! ( már van 6 mountainbike - a szek)

Megegyszer koszi, kepeket majd toltok fel az oldaladra!
P. es K

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások

Egyéb

viki

Már 15 éve élek Toszkánában.......

ÚJ email: toszkanamania@outlook.it

esküvő

postafiók

facebookos

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.